Kacpro Kacpro
555
BLOG

Mieszkańcom stolicy pod rozwagę sprawę wagi niezwykłej wnoszę

Kacpro Kacpro Polityka Obserwuj notkę 0

 

  

Krwawa historia powstania Izraela / O tym, jak żydzi ukradli państwo

 

ABSOLUTNA NOWOŚĆ!!

Opinia prawna do ustawy "O bratniej pomocy" 

http://kacpro.salon24.pl/492653,absolutna-nowosc-opinia-prawna-do-ustawy-o-bratniej-pomocy   

"Śmierć lidera". Powstaje "Platforma Oburzonych"

 

http://kacpro.salon24.pl/494074,smierc-lidera-powstaje-platforma-oburzonych


* Oglądanie notek z linków w Salon24.pl  jest filtrowane . Jeśli strona otworzy się bez tekstu , jest zablokowana, kliknij na biało-czerwoną ikonę “Salon 24.pl”, w lewym górnym rogu ekranu.  Po otwarciu się nowego okna, w prawym górnym rogu wyłącz filtr.


 

 

<>

Dzięki zapobiegliwości władz Warszawy i naszych współobywateli pochodzenia żydowskiego, oraz pieniądzom Warszawiaków i Budżetu Państwa (czyli nas wszystkich), za wydaną kwotę, jak na kulturę “gigantyczną” = $60-70 mln USD , lub w przeliczeniu 220 - 250 mln zł. (nie licząc wartości zajmowanej działki), powstaje w Warszawie, polska placówka kultury, Muzeum.

Budynek jest naprawdę fantastyczny i myślę, że wkrótce zawalczy z "Pałacem Kultury i Nauki" o palmę pierwszeństwa na wizytówkę Warszawy, wizytówkę "kultury polskiej w świecie".

Ale nie o tym chciałem mówić, chociaż to temat też bardzo ważny.

Budynek powstałego, będącego na ukończeniu Muzeum, można podziwiać na YOUTUBE poniżej, lub "w terenie", adres poniżej:
 


Adres: Anielewicza 6 00-157 Warszawa
 
http://www.jewishmuseum.org.pl/pl/cms/lokalizacja/

 

 

 

 

Gazeta.pl / Konstytucja dla kultury

http://wyborcza.pl/1,75475,8800313,Konstytucja_dla_kultury.html

 

<> 

www.obywatelekultury.org

 <>

http://www.mkidn.gov.pl/media/docs/2012/20120518_prezentacja_obywatele2.pdf

 

 

 

 

Checklista

 

Checklista

* Czy Prezydent podpisał Pakt dla Kultury?
  •  
  •  
* Czy prowadzone są prace nad zawarciem regionalnego/lokalnego Paktu dla Kultury?
  •  
  •  
* Czy zostały powołane/ukonstytuowały się obywatelskie rady ds. kultury/komisje dialogu przy Prezydencie miasta?
  •  
  •  
* Jaki procent budżetu stanowią wydatki na kulturę(nie licząc środków inwestycyjnych)?

* Jaki procent budżetu na kulturę stanowią wydatki na instytucje publiczne, NGO i niezależne programy kulturalne?

* W jakim procencie miasto zwiększyło budżet na kulturę(nie licząc środków inwestycyjnych) w porównaniu z poprzednim rokiem?

* Jaki jest procentowy udział środków w budżecie przeznaczonych na koszty stałe miejskich instytucji kultury, inwestycji w miejskie instytucje kultury, poprawy infrastruktury kulturalnej?

* Czy procedury finansowania kultury(w instytucjach publicznych oraz NGO) zostały zbudowane w oparciu o konsultacje z wyżej wymienionymi?
  •  
  •  
* Czy procedury finansowania kultury są przejrzyste dla wszystkich uczestników procesu (w tym instytucji kultury i NGO)?
  •  
  •  
W przypadku braku nowelizacji zasad finansowania, czy miasto planuje podjąć współpracę z Obywatelami Kultury, przedstawicieliami instytucji kultury, NGO i społecznością lokalną, której celem będzie wspólne wypracowywanie realnie możliwych do realizacji s
  •  
  •  
* Czy miasto realizuje programy wspierające wiedzę na temat źródeł pozainstytucjonalnego finansowania kultury dla instytucji kultury i NGO?
  •  
  •  
* Czy miasto podjęło działania w celu ujednolicenia interpretacji prawnych i uproszczenia zasad dotyczących realizowania projektów kulturalnych?
  •  
  •  
Czy w mieście istnieje program/przejrzyste procedury skonsultowane z instytucjami kultury, NGO i społecznością lokalną na temat wykorzystania infrastruktury miejskiej dla celów kulturalnych, obejmujące udostępnianie miejsc podmiotom pozainstytucjonalnym?
  •  
  •  
* Czy w mieście podjęto działania mające na celi doprecyzowanie i uspójnienie zasad polityki lokalowej oraz zasad wykorzystania miejsc o nieuregulowanym statusie własnościowym na realizację krótkoterminowych projektów kulturalnych?
  •  
  •  
* Czy miasto posiada proste(zrozumiałe i łatwe do realizacji) procedury korzystania z przestrzeni publicznej w celach kulturalnych?
  •  
  •  
* Czy w mieście istnieje bądź jest budowany program uwzględniający tworzenie przestrzeni spełniających funkcje społeczne i kulturalne w ramach planu zagospodarowania przestrzeni i negocjacji z inwestorami?
  •  
  •  
* Czy miasto posiada strategię kulturalną?
  •  
  •  
* Czy strategia kulturalna miasta nakreśla reguły formułowania i aktualizowania założeń polityki kulturalnej?
  •  
  •  
Czy budowa strategii kulturalnej była poprzedzona konsultacjami społecznymi, w tym dotycząca kryteriów podziału środków i finansowania kultury?
  •  
  •  
Czy miasto włączyło do procesu budowy strategii kultury środowiska i stowarzyszenia spoza sfery kultury?
  •  
  •  
* Czy w ramach strategii będą lub zostały podjęte działania na rzecz rozwiązań prawnych, umożliwiających budowę wieloletnich planów strategicznych i realizację wieloletnich projektów w kulturze?
  •  
  •  
* Czy w mieście istnieje system stałego monitorowania obrazu kultury (badania, analizy, opracowania eksperckie, informacje od uczestników kultury)?
  •  
  •  
* Czy istnieją narzędzia monitorowania i ewaluacji realizacji polityki kulturalnej?
  •  
  •  
* Czy miasto posiada narzędzia do realizacji idei partycypacji społecznej w zarządzaniu kulturą? (Unikanie zamknięcia dyskusji o kulturze do środowisk nią zainteresowanych profesjonalnie).
  •  
  •  
* Czy miasto posiada platformę, narzędzia wymiany dobrych praktyk w skali lokalnej, regionalnej, ogólnopolskiej, międzynarodowej?
  •  
  •  
* Czy miasto pełni rolę centrum upowszechniania, promocji Paktu dla Kultury w mniejszych ośrodkach (głownie dotyczy metropolii) ?
  •  
  •  
* Czy miasto posiada narzędzia – rozwiązania prawne, ulgi, etc. dla rozwoju prywatnego/biznesowego mecenatu kultury?
  •  
  •  
Czy miasto posiada program wspierania lokalnych społeczności dzielnic jako klucza do upowszechnienia kultury, budowy chęci uczestniczenia w niej?
  •  
  •  
* Czy w mieście istnieją programy rozwoju kompetencji kulturowych mieszkańców?
  •  
  •  
* Czy społeczność lokalna/mieszkańcy mają dostęp do narzędzi realnego wpływu na ofertę kulturalną finansowaną przez Urząd Miasta?
  •  
  •  
* Czy społeczność lokalna/mieszkańcy mają dostęp do narzędzi realnego wpływu na ofertę kulturalną finansowaną przez Urząd Miasta?
  •  
  •  
* Czy w mieście istnieją programy edukacji kulturalnej dla dzieci i młodzieży współfinansowane przez Urząd Miasta?
  •  
  •  
Czy jeśli istnieją programy edukacji kulturalnej dla dzieci i młodzieży stanowią one alternatywę merytoryczną/programową dla zajęć szkolnych?
  •  
  •  
* Czy lokalne społeczności (w dzielnicach) mają narzędzia wpływu na ofertę kulturalną w dzielnicach?
  •  
  •  
* Jaki procent programów kulturalnych finansowanych przez miasto stanowią programy animacji kulturalnej?
  •  
  •  
* Czy miasto realizuje politykę zwiększenia dochodów pracowników w sferze kultury?
  •  
  •  
* Czy oferta kulturalna jest częścią strategii promocji miasta?
  •  
  •  
* Czy strategia promocji miasta przez ofertę kulturalną zakłada czynny udział w działanich promocyjnych społeczności lokalnej i NGO?
  •  
  •  
* Czy miasto aktywnie promuje programy/wydarzenia kulturalne, które finansuje?
  •  
  •  
* Czy miasto posiada dedykowane narzędzia promocji programów/wydarzeń kulturalnych? (np. portal informacji kulturalnej)
  •  
  •  
* Jaką część wszystkich działań promocyjnych miasta stanowią działania promujące kulturę do mieszkańców oraz turystów?
  •  
  •  
* Czy miasto realizuje programy, które podnoszą kompetencje kadr zarządzających kulturą, w tym: urzędników, organizatorów kultury, liderów oraz animatorów kultury?
  •  
  •  
* Czy miasto wdrożyło, planuje lub wspiera programy cyfryzacji zasobów kultury?
  •  
  •  

 

http://www.jewishmuseum.org.pl/pl/cms/budynek/
  

    Zwycięski projekt zespołu architektów z firmy Lahdelma & Mahlamäki Architects    
 
 

Myślę, że dzieło przerosło oczekiwania nie tylko inicjatorów przedsięwzięcia, co nawet fundatorów. 

Nigdy nie myślałem, że nas na taki wydatek stać, biorąc pod uwagę "obcięcie" nauczania historii i to, że myśli się o zamykaniu bibliotek w szkołach. I nie mam tu na myśli samych pieniędzy.

“Na mocy aktu założycielskiego strona publiczna finansuje budowę budynku Muzeum (koszt inwestycji wynosi ok. 200 mln PLN; inwestycja jest prowadzona i rozliczana przez Miasto Stołeczne Warszawa) oraz pokrywa większość bieżącego budżetu. (...)  Ta nowoczesna, rosnąca na naszych oczach konstrukcja przyciągnie w przyszłości 500 000 zwiedzających rocznie.” 

500 000 odwiedzających muzeum skłania do myślenia, czy tak pięknego i okazałego budynku jaki powstał nie należałoby wykorzystać bardziej efektywnie.  

"Mieszkańcom stolicy i nie tylko, pod rozwagę, a może i referendum, sprawę wagi niezwykłej wnoszę"   

Biorąc pod uwagę planowaną ilość odwiedzających oraz to, że Warszawa, jej historia i historia polskich żydów są ze sobą nierozerwalnie związane, oraz to, że Warszawa prawdopodobnie nieprędko dorobi się czegoś bardziej reprezantacyjnego

“WNOSZĘ O"

rozważenipropozycji połączenia powstającego muzeum, z Muzeum Powstania Warszawskiego oraz rozszerzenie jego tematyki "o Warszawę" i nadanie mu nazwy: 
 

"The Warsaw Museum"

Muzeum Warszawy, Powstania Warszawskiego i Holokaustu  

Warszawa + Powstanie Warszawskie + Powstanie w Gettcie Warszawskim + Holokaust + historia żydów polskich, to tematy, które się ze sobą wiążą - powinny być przedstawiane łącznie, nie oddzielnie. 
 

Wydaje się, że takie połączenie byłoby nie tylko efektywnym wykorzystaniem poniesionych nakładów, ale też bardziej efektywnym sposobem zaprezentowania odwiedzającym historii Warszawy, i tego, czego doświadczyła Warszawa podczas II Wojny Światowej, nie ujmując niczego historii żydów polskich i ich miejsca w historii Warszawy

Sprzyjałoby promocji kultury polskiej i nierozerwalnie z nią związanej kultury Żydów Polskich, w Polsce i świecie. Samo Muzeum Żydów Polskich, bez przedstawienia historii Polski to tworzenie swoistego "historycznego getta - historia niepełna". 

Dlatego wnoszę "pod debatę" sposób wykorzystania już powstałego budynku.

Jeżeli Warszawę stać na taki wydatek, warto porozmawiać jak wydane już kwoty wykorzystać, 200 - 250 mln. to nie mało.Warszawy nie stać na kilka budynków budynków, a na 128 000 metrów kwadratowych miejsca powinno wystarczyć nawet na więcej niż muzeum samej historii Żydów Polskich.
 

*Jako ciekawostkę podam, że głównym promotorem powstania Muzeum Powstania Warszawskiego był Lech Kaczyński. Powstająca placówka kultury pod nazwą "Muzeum Historii Żydów Polskich" w Warszawie też powstała za rządów Lecha Kaczyńskiego, jako prezydenta Warszawy. 

Lech Kaczyński zasłużył się wspólnej historii.Kto wie, może właśnie przed tym muzeum, powinien powstać pomnik profesora Lecha Kaczyńskiego, prezydenta Warszawy i Polski, który "wciąż szuka swojego miejsca w Warszawie".

 

 

Tysiąc lat w 8 minut. Historia Polski na EXPO w Szanghaju, Chiny

 

Myślę, że nie można rozdzielić Historii Żydów Polskich,

od historii Państwa Polskiego.Niech powstanie:

 

"The Warsaw Museum"

Muzeum Warszawy, Powstania Warszawskiego i Holokaustu 

"Jedno muzeum dla wszystkich Polaków"

 

   

 

 

Wielka Synagoga w Warszawie

   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielka_Synagoga_w_Warszawie

Kres istnienia synagogi nastąpił podczas krwawego stłumienia powstania w getcie warszawskim, 16 maja 1943 roku. Wtedy to o godzinie 20.15 została osobiście wysadzona w powietrze przez Jürgena Stroopa, jako symbol ostatecznej likwidacji dzielnicy żydowskiej. Po jej zburzeniu Stroop powiedział:

"Piękną klamrą oficjalnego zamknięcia Wielkiej Akcji było wysadzenie w powietrze Wielkiej Synagogi. Przygotowania trwały 10 dni. Synagoga była gmachem solidnie zbudowanym. Stąd, aby ją za jednym zamachem wysadzić w powietrze, należało przeprowadzić pracochłonne roboty saperskie i elektryczne. Ależ to był piękny widok! (...) Niezapomniana alegoria triumfu nad żydostwem.(...)"

Tablica MSI upamiętniająca Wielką Synagogę na budynku wieżowca

Po zakończeniu wojny rozważano odbudowanie synagogi, o czym świadczyć może wypowiedź byłego prezydenta Warszawy, Juliana Kulskiego: [gmach] wrósł w przedwojenny krajobraz miasta[3]. Wkrótce jednak ruiny usunięto. Przez wiele lat miejsce po niej pozostawało puste. W latach 50. XX wieku władze miejskie podjęły decyzję o budowie na nim wieżowca. Budowa ciągnęła się przez prawie dwa dziesięciolecia, co usprawiedliwiano w prasie nałożeniemklątwy przez rabinów[5][13]. Ostatecznie, po wielu zmianach projektów, około roku 1976 wzniesiono stalowy szkielet budynku, obłożono go złocistymi blachami i budowa zamarła, a szkielet budynku rdzewiał. W latach 80. w lokalnej prasie pojawiły się wzmianki o kontynuacji budowy, i rzeczywiście, ta ruszyła pod koniec lat 80. po podpisaniu umowy z jugosłowiańską firmą Generalexport-Giposs. Złociste blachy zamieniono na srebrzyste, odbijające barwę nieba, rozbudowano także podium budynku nawiązujące kształtem do wcześniejszej synagogi[13].

Budowę ukończono w 1991 roku, co tłumaczono w prasie odczynieniem klątwy przez usatysfakcjonowanych rabinów[5][13]. W ramach odszkodowania w2004 roku Gmina Wyznaniowa Żydowska w Warszawie otrzymała w wieżowcu trzy piętra: XVIII, XIX i XX, w których znalazły się biura różnych instytucji oraz sala wystaw czasowych Żydowskiego Instytutu Historycznego. Na budynku (od strony ulicy Tłomackie) umieszczono tablicę MSI upamiętniającą synagogę.

Sam wieżowiec nie znajduje się dokładnie w miejscu synagogi, lecz jest przesunięty na północ w kierunku Grubej Kaśki[1] , a podium wieżowca zajmuje miejsce zarówno dawnego skweru przed synagogą, jak i samej synagogi. Zmieniło się też całe otoczenie synagogi – w tej chwili wieżowiec przylega od strony wschodniej do Placu Bankowego, podczas gdy przed wojną była tam zabudowa zachodniej pierzei placu Tłomackie. Natomiast budynki zlokalizowane przy Placu Bankowym nosiły adres nieistniejącej dziś ulicy Rymarskiej[14]. Wytyczono też nową ulicę, Antonio Corazziego, łączącą ulicę Bielańską z Placem Bankowym przez plac po dawnej synagodze i środek przyległego dawnego ogrodu pałacu Mniszchów.

27 lipca 1966 roku do Archiwum Żydowskiego Instytutu Historycznego Helena Wiesflog przekazała tzw. Złotą Księgę – dokument opisujący najstarsze dzieje synagogi. Niestety, księga nie jest kompletna, ponieważ podczas przyjmowania daru Adam Rutkowski, jeden z ówczesnych dyrektorów instytutu, nie dokonał jej dokładnego opisu ani nie opaginował jej; z tego powodu nie przedstawia już wartości pełnego dokumentu archiwalnego. Wciąż jest jednak unikalnym i jedynym w swoim rodzaju dokumentem dotyczacym Wielkiej Synagogi w Warszawie[3].

W najbliższych latach w Połtawie na Ukrainie powstanie wierna kopia Wielkiej Synagogi. Wybudowana zostanie w centrum miasta. Oprócz miejsc dla modlitwy znajdzie się tam także miejsce dla organizacji i żydowskiej szkoły.

Fragment getta, w którym w latach 1940–1942 znajdowała się Wielka Synagoga, upamiętnia od 2008 jeden z pomników granic getta przy ulicy Bielańskiejróg A. Corazziego.

 

Ataki POzorowane: Czy "nasz rząd" będzie bił Żydów, aby ich bronić i móc wprowadzić w Polsce “państwo permanentnego stanu wojennego”?
http://kacpro.salon24.pl/489099,atak-pozorowany-czy-rzad-bedzie-bil-zydow-aby-moc-ich-bronic


 
Kacpro
O mnie Kacpro

"Antypolskie sprzysiężenia" Z pamiętnika generała Zygmunta Berlinga, dowódcy 1 Armii WP / 1943 r. <> "Za plecami Armii walczącej krwawo o wolność i szczęście Ojczyzny, wrogie ręce, w naszym domu wychowane, usiłowały je zakuć w nowe kajdany ... Wróciło wspomnienie sprzed lat. 17 września 1939 roku na ulicy Niemieckiej w Wilnie, zamieszkałej prawie wyłącznie przez burżuazję żydowską, spotkałem o godzinie szóstej rano dwa czołgi radzieckie oblężone przez tłum wiwatujących. Sami Żydzi. Starzy i młodzi, kobiety i dzieci śpiewali i obrzucali czołgi kwiatami - widocznie już wcześniej przygotowanymi na tę okazję. A że to te czołgi, zdławiły ostatni dech wolności na tej ziemi? Niech płacą goje! ... - Nu coo? - Wasze przeszło! Teraz my - powiedział do mnie stary znajomy Żyd. Dziś zrozumiałem, że to był zwiastun. .. <> Stworzono parawan, za którym wybranego narodu elita, w osobach Bermana, Zambrowskiego i (innych) ... ujmowała w swe ręce ster rządów w Państwie. Oni wiedzieli od dawna, jak przystąpić do dzieła. Nie zapomnieli dewizy, że masa to bydło, które musi być jednak prowadzone na dobrym łańcuchu. Pod pokrywą szczerych intencji zwiedli naszą czujność, wykuli ten łańcuch w postaci służby bezpieczeństwa, oraz spreparowanej prokuratury i sądów zdegradowanych do roli narzędzi władzy. Wszystko w imię potrzeb walki z kontrrewolucją. <> Kto chce niech wierzy, że taki był cel żydowskich machinacji. Fakty mówiły, że dla mafii rządzącej, nie ma w Polsce Polaków - są tylko Żydzi i goje! " <> Powyższy cytat zaczerpnięto z książki redaktora Zdzisława Ciesiołkiewicza "Inwazja Upiorów 1944 - 1970 - O wkładzie szowinistów żydowskich do historii współczesnej Polski" <> TĄ KSIĄŻKĘ MUSISZ PRZECZYTAĆ <<<>>> http://netload.in/datei9OwHQtSTBl.htm <<<>>> * UWAGA ! ! ! Aby ściągnąć PDF należy skorzystać z podanego linku, otworzyć stronę "Netload". Po otwarciu zobaczysz dwa zegary. Pod prawym zegarem kliknij na "DAWNLOD FREE", odczekaj 30 sek., przepisz czterocyfrowy numer do okienka, kliknij NEXT, odczekaj 20 sek. Kliknij na pomarańczowy napis "Or click here" i ściągnij PDF.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka